onsdag 26 december 2007

Granen står så grön och grann i stugan...

Hoppas att du har haft en riktigt mysig jul och att du njutit ordentligt och ätit gott!
.
Vi har haft det jättebra och sonens första julafton blev toppen. Vid första mötet med tomten satt en nyvaken liten plutt och tuttade på sin napp i mammas knä. Han höjde lite på ögonbrynen ibland och följde varje rörelse med stor nyfikenhet.

Årets gran har inga fina exklusiva kulor som pryder den. Hemgjorda strutar av tårtpapper (sååå smidigt det var att göra), lite lagom sneda och vinda hemsydda hjärtan och klockor som målades för en herrans massa år sedan. Jag hittade lite björntråd och silvertråd som fick bli till toppstjärna. Mycket rivningssäker med andra ord om en viss liten herre skulle få för sig att riva ner granen.. ;-).

.

Idag står kalkonmiddag på schemat - tänk vad bortskämd man blir av att bara åka från det ena dukade bordet till det andra under hela julhelgen! Men på nyårsafton är det vår tur att bjuda - då firar sonen sin första födelsedag!
.
Ha det riktigt riktigt bra!
Kram

4 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Hej! Vilken fin gran ni har, och fint med ljusen och kvistarna. Kul att höra att ni haft en bra jul.

Kram Lina

Smått och gott hos Lina sa...

Hihi, det tar jag som en komplimang :-D

Det Ljuva i livet sa...

Hej!
Vilken fin gran!
Lite lustig för jag visade min gran med samma rubrik..
Äpplena var så fina! Kan du påminna mig om dem till nästa jul?.
Kram Frida!

Och grattis till lillkillen och föräldrarna i förskott.

www.nestorforlag.se sa...

Hej,mysig blogg du har!!!