lördag 23 februari 2008

Fått smak på att sy vimplar!
Efter att ha sytt sonens nio meter vimplar har jag fått smak på "vimpel-sömnad". Igår kväll botaniserade jag bland mina tyger och hittade flera som hade potential att bli fina vimplar. Ja, jag är "en sån" som köper tyger för att jag tycker om dem, utan att ha något speciellt sömnadsprojekt planerat. Så det finns ju lite tyger här i skåpet... ;-).

Det blev iallafall en girlang med röda toner och en med blå. Jag hade ju redan klippt till mellanlägg i rätt storlek till sonens vimplar, så det var ju bara att fortsätta. Eftersom sonen redan har vimplar i sitt rum så har jag lagt ut dessa på Tradera.

4 kommentarer:

sissabo sa...

Hej! Fina vimplar du gjort, matchar perfekt. Man kanske skulle botanisera lite bland alla tyger härhemma och sätta sig vid symaskinen.
Ha en trevlig lördag!
Hälsn jessica

Ett hus i vitt sa...

Oj så fint! Vad duktig du är! *Måste komma igång med lite vimplar jag med*. Ha en tevllig lördagkväll! Kram, Anette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så fina...ursöta...med sugen på att sy vimplar!!!Sätta i barnens rum!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Anonym sa...

Vilka vackra vimplar!

/M som i Mica