fredag 8 februari 2008

Sonens nya tavlor
Sonen har fått nya tavlor till sitt lekrum. Innan övervåningen är klar får hans leksaker trängas med garderober och skåp, så än får inte alla nya tavlor plats. Men två av dem hänger nu på väggen - Vårbäcken av Elsa Beskov och en bild från boken Vår i Bullerbyn tecknad av underbara Ilon Wikland.

De tavlor som väntar på sina platser är fyra bilder av Elsa Beskow. Det är Mors lille Olle, Sov du lilla Videung, Blåsippan ute i backarna står och Bä Bä Vita lamm. Alla planscher och tavlor har jag köpt via http://www.barnbokhandeln.com/.

9 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina tavlor, det är verkligen sådan rogivande och lugn stämning över bilderna. Man blir nöjd när man tittar på dem :-)

Ha det bra!
Kram Lina

Mrs M sa...

Å så fina! Jag måste verkligen beställa sen! :-)
Kram

Anonym sa...

Åhhh så fint det blev! Måste också beställa!!! :-)
Kram

Ett hus i vitt sa...

Ja det blev verkligen jättefint!! Kram, Anette

Jes/Vita villa vila sa...

Underbara tavlor verkligen! Motiven är ju bara så ljuvliga :) Så fint i ett barnrum!

Önskar dig en toppenfin helg!

Kram Jes

Beas sa...

De är supersöta - jag har precis beställt en ny omgång med saker från dem och vi hade nästan "julafton" här hemma hos oss igår. :-)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram Bea

Annika sa...

Vilken fin blogg du har! Jag hittade hit via Mimmi-Magnolia. Gillar verkligen din sons nya tavlor! Fint med alla ljusen också!

Malin - I min trädgård sa...

Åh vilka söta tavlor! Elsa Beskows böcker är ju underbara. Jag ska genast in och kika på länken!

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Underbara tavlor! Verkligen vackra!