lördag 6 september 2008

Jag = en "doer"...

Jag har varit iväg med jobbet, på utbildning inom ledarskap. Vi fick bland annat lära oss självinsikt - både hur vi såg på oss själva och sen "facit" i form av omdöme och graf som vi fått fram genom personlighetstest. Jätteintressant och lärorikt!

Eftersom jag numera har på papper att jag är en kommunikativ och positiv "doer" (den som genomför och avslutar projekten) så fick jag ju raskt hem och sy färdigt lapptäcket.. ;-) :-D. När man dessutom är nyfiken så vill man ju snabbt se resultat :-D.

Det är inte riktigt klart ännu - baksidan och stoppningen är inte på plats - men det är på gång. Riktigt stooort blev det ju men jag får väl vika det dubbelt för att det ska platsa hos sonen.


Projekt "Övervåning" går framåt och nu är elen klar i både sonens sovrum och i badrummet *jublar*. Jättefint blev det när spotlightsen kom på plats i badrummet, men det får du se en annan dag. Hursom helst så innebär detta att sonens sovrum är klart för att börja inredas, Sängen håller jag på och målar så nu får jag snabba på för att bevisa att jag kan avsluta projekt.. ;-). Några möbler saknas fortfarande till hans rum, men jag spanar på loppis och på Blocket för fullt.
m
Här ser du lite av "piffningen" till hans rum och i vilka färger jag har tänkt mig. Galgarna kommer från Åhléns, griffeltavlan från Blomsterkompaniet i Vellinge, påslakan från Nyblom o Kollén, gardintyg från Åhléns (köpt för några år sedan), överkast från Greengate och mattan från Ikea.


Jag kan förtydliga att sonen alltså har ett lekrum på nedervåningen och kommer att ha sitt sovrum på övervåningen. En del av er har reagerat på att han verkar ha mycket möbler redan, men det är alltså så att han har två rum.
m
m
Ha en riktigt skön helg!

25 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jätte fina färger, ska titta lite mer i din blogg.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Snyyyggt! Gillar färgvalen och de tillsammans blir kanonfint! kram

Nilla sa...

Har också varit på ett personlighetstest innan jag började på mitt förra jobb och det var intressant :)

Härliga färger du har valt till hans rum och lapptäcket? Om det kommer en dag så att endera mamman eller sonen tröttnar på det så är jag mer än villig att "adoptera" det :D Underbart!

Ha en skön helg,

Kram Nilla

S o F sa...

Du där skulle jag kunna tänka mig att flytta in också.

Gillar starkt den färgkombinationen! Hittas här hemma också. :)

Trevlig helg och Lycka till med inredning och "piffning"!

Smått och gott hos Lina sa...

Superfint lapptäcke!Och jag gillar färgerna till sonens rum. Där kommer han att sova som en prins!

Kram!

Veronica sa...

Otroligt snygga textilier. Kulörerna liksom "gifter" sig med varandra så där härligt. Det kommer bli kanonfint!!

kram Veronica

Blåbär och hallon sa...

Täcket blir såå fint! Färgerna gifter sig verkligen med varandra!

Ha en bra lördagkväll! Kram A

Solsjö - Under en vind sa...

Snygg färgkombination!!! Ska bli kul att se det färdiga rummet sen!

Ha en fortsatt skön helg! Kramar!

Anonym sa...

Underbart gumman! Det kommer bli så snyggt! Kul att hitta så matchande textilier på många olika butiker. Det blir liksom inte så köpt helhetskoncept då utan mer eget. Du har känslan att kombinera!!
Kram!

rosenskära sa...

Alltid en NJUTNING att titta på dina färgmatchningar.

Måste vara härligt att vara så praktiskt lagd som du är och en riktig må-bra-grej att stolt kunna se sina egna alster.

/Lena

Jeanette Hornbeck sa...

snyyggt! typiskt dig att vända varannan lapp, som om det inte var mycket jobb redan, du är både en doer och en perfektionist!

Peta systern i sidan från mig...

kram Jea

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Klart du är en doer - det har jag redan fattat :) UNDERBART lapptäcke du fixat till lillprinsen! Du är så himla duktig! Superkredd till dig vännen!

Kram Jes ♥

Emma sa...

Vilket fint lapp täcke. Kanon duktig är du.
Kram Emma

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Hej gumman,

kul med personlighetstester, verkar stämma ganska bra oxå, kul!

Älskar ditt färgval till lilla gubbens sovrum.

Hoppas allt är bra m er!

//kramar frida

Camilla sa...

Jättefint! Jag är som sagt redo att flytta in bara du säger "till"... ;-) Kram kram :-)

Villa Nordåker sa...

Lapptäcket ser jättefint ut! Ska bli roligt att få se bild på det när det ligger på plats.

Kram
Malin

Jenni - Snickarsbacken sa...

Men jisses de kommer ju blir superfint i lillkillens rum! Funderar också på ett överkast från GG till W. Vackra färger! Lapptäcket - bugar! Känns väldigt avanserat och tidskrävande! Ha en bra start på veckan.
Kram Jenni

Anonym sa...

Brunt och blått gillar jag också dom ska våran son också få när hans lekrum är färdigt.
mvh smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

Vad duktig du är vännen, lapptäcket kommer bli superduper i M´s rum! Spännande att få se hur fint ni fått det på övervåningen när det är klart;-)

Kram från mig (Bettan) som hittat hit nu oxå=)

Anonym sa...

Jag instämmer i de övriga talarna... Vilka vackra färger och vad fint det blir!
Du har inte fler till salu?
Ha en trevlig vecka!

/M som i Mica

Ljuva ro sa...

Vilka kanonfina färger! LApptäcket ser fantastiskt ut, va duktig du är!

Elzie sa...

Vad snyggt det blev. Jo, nog är du en "doer" alltid *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Brunkullan sa...

Så underbart fint det kommer bli! Och täcket blev supersnyggt!!

Brunt och blått är fint. Tyvärr gillar inte min son blått..men jag smyger in det i rummet ändå;)

I stugan försöker jag göra det lite marint med rött/blått/vitt...

Men i radhuset ska han få bestämma lite..och rummet kommer bli vitt och svart som bas, med röda detaljer. Kanske även någon äppelgrön sak, då grönt och rött är favvofärgerna:)

Susanne

Marie sa...

Åh vilket underbart lapptäcke. Det ligger verkligen mycket jobba bakom ett sånt har jag förstått, jätte fina färger du valt.

Ser fram emot att se bilder på sonens rum. Fina saker du har köpt redan, galgarna har jag oxå både i vitt och blått, tycker de är jätte söta.

Lina sa...

vilket underbart rum du fixar åt din pojke.
jag har länge varit på jakt efter ett likdant överkast som du har åt din son, det från greengate. Nu är bara problemet att jag tycks ha glömt var jag såg det och kan inte hitta någon butik om säljer det.får man fråga var du köpte ditt?
/Lina