måndag 17 augusti 2009

Lekrumsplanering

Nu börjar hösten närma sig och jag känner att inredningslust och inspiration börjar komma också. Visst hade jag väl hoppats på att få lite målarjobb gjort på semestern, men av någon anledning gick just de fyra veckorna extremt fort... Visserligen är jag inne på tredje arbetsveckan redan och jag måste ju erkänna att även de veckorna gått fort. Men på något vis VILL man att just semesterveckorna ska vara längre än andra veckor :-D.

Det är främst två rum här hemma som är lite "lidande" och i akut behov av omsorg - sonens lekrum och mitt pysselrum (eller kanske mitt lekrum där också ;-) :-D ).

Till sonens lekrum har jag iallafall bestämt färgskalan - alltid något! Det blir rött och blått - underbara trumburkar från Maileg har fått vara inspiration. Jag har köpt dem via kära vännen Anette som har webbshopen Ett hus i vitt (klicka på namnet för att komma till butiken). Jag lovar att du kommer hitta en massa "vill-ha-saker" hos henne!


Jag har även inhandlat lite tyger till rummet. Fler är dessutom på väg från Stoff & Stil´s webbshop :-D. (Det blev visst moaré på det ljusblå tyget på bilden, men det är helt omönstrat egentligen).

Vi ska även inhandla en säng till lekrummet. Men jag börjar med det viktigaste inköpet - fina påslakan ;-) :-D. Dessa hittade jag på Hemtex (bilden nedan är lånad från http://www.hemtex.se/)
Nu är det bara att ta tag i alla målarprojekt också! Sakta men säkert :-D.

15 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Fina färger du har valt. Det kommer att bli riktigt tjusigt.

Visst går tiden fort. Man hinner inte riktigt med. Snart julpyntar man igen :-)

Ha det bra!
Kram

mammigranten sa...

Vad härligt lekrummet kommer bli med de färgerna!

Kram

StrandviksVillan sa...

Tack, nu fick jag själv lite energi till att ta itu med barnens rum!
Min store kille har marin stil i rummet och den mindre har beige/ljusblå/turkos. Nu snurrar det på i skallen vad man kunde hitta på :)

Ann-Christine

Villa Hemma sa...

hejhallå

samma färger som Sigge har i sitt rum. Aj lajk!

Hoppas allt är fint.

kram på dig, snäckan!

Camilla sa...

Fiiiint! Där kommer du att sova gott! :-)

Vitt och Blått sa...

Det kommer att bli jättefint med den färgskalan! :) Visst går tiden för fort? Håller med, tror att vi är många som känner så! Jag började jobba på mitt nya jobb den 5 aug. och oj vad tiden går.. TUR är väl det! :) Ha en trevlig helg - kram E

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej vännen,

Å vad mysigt med planering! Och du - trumburkarna är ju bara så fina - ville också ha dem men nu är de slut! Underbart fina. Lille A har trumburken med lilla bowlingsetet och jag (!) älskar den hi hi! Hoppas ni har en fin lördag med mycket mys!

Stor kram till er!

Jes ♥

Ett hus i vitt sa...

Hej!!
Åhh så fint det ser ut, burkarna blir toppen där! Här är det också leksrumsplanering, det är för närvarande kaos där... Har också tänkt lite marint tema :-). Kram, Anette

Jessica Fotograf sa...

Hej vännen,

Hoppas allt är bra med dig & din familj, vännen! Njuter än en gång av dina härliga bilder. Å vad jag vill ha fler "trummor" :D

Kram Jes ♥

Ps!
Välkommen in till min nya sida...

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm så fint:)
Ha en skön helg
Kram Lallis

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

TACK!
Är du det raraste som finns? Tusen tack för dina snälla ord om mina foton och min nya sida... Å så glad jag blir vännen! Det värmer verkligen!

Hoppas ni mår bra & har haft en underbar helg!!!

1000 kramar Jes ♥

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Åh så fint och inspirerande till att själv börja lekrumsplanera... Gillar också den marina stilen...
Hälsningar
Maria

rosenskära sa...

Vill bara tala om att jag saknar dig.

Lena

Christina - Lantmusen sa...

Fint färgval till ett barnrum! Påslakanet ser jättemysigt ut. Det kommer säkert att bli ett bra rum.

Villa Hemma sa...

tjena

jag har reportaget inscannat i en annan dator. Ska se om jag kanske kan maila över i morgon *teflonminne*

kram o hoppas allt är fint!