torsdag 6 mars 2008

Härmapa!
På porslinsmålningen brukar vi ha en "målarlördag" varje termin, dvs vi sitter och målar tillsammans en hel lördag. För några år sedan var jag på väg till en sådan träff och funderade på vad jag egentligen skulle ägna dagen åt att måla. När jag passerar ett skyltfönster får jag se ett alldeles underbart porslin. Det var från Design House Stockholm och jag föll direkt för mönstret. Så jag tog upp ett kladdpapper och kladdade ner mönstret lite snabbt, och så här blev "copycat-resultatet". Två koppar med fat till sambon och mig!

12 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Vilket spännande mönster! Riktigt fina.
Kram Lina

Kalkstenssommar sa...

Gud va roligt det är med såna där pysselträffar!

Jag tror jag skall starta ett gäng här där jag bor nu.

Du är grymt duktig på att måla, jag har sett förlagorna!

SNYGGT!

Kram L

Julias vita drömmar sa...

Wow! Jättesnygga! Du är fantastiskt duktig.

Kram

Malin sa...

Super fina muggar!
Ser en pärlhyacint på den ena! de gör mig så glad.

Jes/Vita villa vila sa...

Nej men jag tror jag baxnar så snyggt! Supermysigt mönster! Å vad jag blir impad varje gång du visar alla fina alster du gör!!! Duktig DU! ☺

Största kramen! Jes

Anonym sa...

tänk att kunna vara så händig att man bara ålar dit favoritmönstret... *drömmer*

Ljuva ro sa...

Imponerad! Va duktigt du är som målar så fint! Roligt med nåt eget, även om motivet är lånat!

Solsjö - Under en vind sa...

oj...vilket sammanträffande! jag skrev precis en kommentar tilld ig men då den skickades stod det: din begäran kan ej fullbordas...Jag gick in på min sida och då var där en kommentar från dig!!

Vilka fina koppar! Kul att du målat dem själv istället för att köpa dem, det blir mer peronligt!

Hoppas att du har en skön helg framför dig! Kram!

mittiminvillervalla sa...

Alltså! :o)

Vad du kan! Så läckra dina muggar blev! Toppenfina!

Ha en skön och trevlig helg!

Kram Monika

Det Ljuva i livet sa...

Underbart fina, som allt du gör!
Kram.

IKT i min vardag sa...

Det mönstret är verkligen vackert. Vad duktig du är som målat så fina koppar!

Kram Linda

Hanna / i ett gult litet hus sa...

Ja de blev supergoda...sonen älskade dom :)

Du vill säkert va anomym, precis som ja...
'men ja vill bara erkänna att ja vet vem du är ;)
Vi bodde grannar för några år sen,
vi målade porslin ihop å vi träffades på åhléns en dag när du å L skulle upp å äta lunch :)
Vet du vem ja är då??

Jättemysigt ni har hemma...vilken ordning.
Önskar man hade mer av de hos mig...

Kram Hanna