söndag 2 november 2008

Stor och liten

I väntan på att mina drömmar om en gjutjärnskamin ska slå in, så har platsen lånats ut till arbetshörna åt stor och liten. Här sitter vi och läser, lillprinsen och jag. Men oftast går han och hämtar ytterligare en liten stol från sitt rum, och bjuder in mamman till att sitta även vid hans lilla bord. Myyyyys!
m
Det ser lite tomt och opiffat ut inser jag, men du får tänka dig en fin inredningstidning för mamman och en mysig bok för plutten.

Jag har även hängt upp vår fina knoppbräda på väggen. I ramen tänkte jag skriva ut en fin ordkomposition som jag gjort via Wordle efter inspiration från Mimmi (klicka på hennes namn så kommer du till hennes inlägg med länk till Wordle).
m
Sambon tycker att knoppbrädan ser ut som om den är ett hastverk gjort i slöjden :-D. Det måste ju bara innebära att den är hur fin som helst ;-) :-D. Han undrade för övrigt om det var där han skulle hänga sina skjortor...
m

11 kommentarer:

Beas sa...

Så underbart det ser ut....jag skulle också vilja dela en arbetshörna så där. Bilden på Tegnérs bilder är så vackra...så vackert belyst med ljusslingor. Jag riktigt skämdes för att jag inte lagt upp en liknande fin slinga runt sonens "A-Ö"tavla.

Och så skåpet! LJUVLIGT!
DUKTIGA du!

Smått och gott hos Lina sa...

Jag vill också ha ett bord där brevid :-D Jag kan sitta under den fina knoppbrädan.
Jättemysigt är det!
Kramar Lina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen & världens raraste himmelbit!

Såå mysig liten vrå ni har skapat er där! Ser sagolikt ut...med deller utan tidning *fniss*. Jag tycker det ser alldeles underbart ut!!!

Knoppbrädan är ursnygg & så fint stilleben!

As always... lämnar jag din fantastiska sida full av inspiration & idéer...

KRAM Jes ♥

Hem och Lycka sa...

Vilken finfin arbetshörna! Älskar din knoppbräda.. kram

Anna sa...

Så himla fint! Med eller utan tidning ;-)

Gillar knoppbrädan skarpt!

KRam

Lallis - liv och leverne sa...

Vet du det är sååå fint:)
Kram Lallis

Dalatorpet sa...

Jätte gulligt!! Ser er franför mig

Nilla sa...

Hinner inte med!

Och blev så till mig av alla fina bilder att jag inte kommer ihåg vad jag skulle säga mer :D

Ljuvligt sovrum, skåpet, du som jämt hittar så fina skåp kan ju när det blir för fullt hos er sända över några hit ;)

Jättemysig hörna för er!

Ha det bra,

Kram

Vita vackra ting sa...

Så fint!!! Hela din blogg är väldigt fin! Läser och inspireras!!!
Ska också försöka mig på projektet att måla om ett gammalt skåp som du berättade om i ditt förra inlägg. Ser framför mig hur fint det kommer att bli! Måste bara ta tag i det :)
Ha det bra!

Anna sa...

Ser supermysigt ut och fulskåpet som blev ett finskåp blev så snyggt, har gjort lika själv nämligen ;-) Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Din knoppbräda är underbar.
Kram Lotta