fredag 12 december 2008

Ett hus i vitt

Det finns en underbar gårdsbutik strax söder om Gävle - Ett hus i vitt. Jag har tyvärr inte varit där själv men jag har följt Anette under en del av resan mot den egna butiken. Jag har dessutom haft förmånen att få träffa henne och önskar henne all lycka med butiken. En jättegullig tjej som även är en framgångsrik bloggare, i bloggen med samma namn som butiken.
m
Vet du vad som är riktigt bra? Till oss som bor långt ifrån butiken kan Anette skicka varor. Maila henne i så fall på etthusivitt@live.se.

Så här skriver hon på hemsidan:

Jag heter Anette Östlund och driver gårdsbutiken "Ett hus i vitt". Här finner du lantliga inredningsdetaljer för stora och små. Mycket är vitt som bryts av med lugna färger, zink och naturmaterial. Leverantörerna är danska men jag tillverkar också en del eget som går under namnet "Viggo liten". Du hittar också en del möbler som jag förnyat och målat samt en del äldre föremål med den gamla charmen kvar.
Varmt välkommen till min gårdsbutik!

Alla bilder är lånade av Ett hus i vitt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina saker! Jag hittar såna här fina butiker lite då och då men aldrig nån i skåne! Finns det nån bra butik här? Nån som vet?

Kram/E-K
ps. Mycket trevlig blogg du har. :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Åh nu har jag njutit av alla fina saker:)
Ha en fin helg, vännen.
Kram Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilket ställe! Måste genast in dit och kika vidare... får ju sådant habegär bara...

Ha en mysig Lucia!

Kram Jenny

Smått och gott hos Lina sa...

Jag har också kollat in bilderna från butiken och det ser verkligen jättefint ut! Och visst har du rätt i att Anette är väldigt snäll och gullig.

Kram Lina

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh så himla gulliga och fina saker. Härlig butik.