tisdag 30 december 2008

Granne med...

... naturen! Vi bor i ett villaområde där skogen ligger precis intill - livskvalitet på hög nivå! :-D. Sambon startar sina löparrundor från huset och är på några steg framme vid löparspåren. Jag promenerar mest - har tyvärr aldrig hittat njutningen i löpning...

Jag var bara tvungen att stanna och fotografera, när jag kom hem från jobbet igår. Naturen är min absolut största inspirationskälla. Sååå vackert och jag tycker att varje årstid bjuder på sina speciella höjdpunkter. Så idag får ni lite bilder på vår granne!

Jag berättade ju om vad sonen ägnade sig åt på juldagen. Jodå - jag fick också min beskärda del.. För första gången i hela mitt liv har jag haft maginfluensa - trodde att jag inte kunde få det. Men å andra sidan så har jag aldrig tidigare haft någon som har kräks rakt på mig, så man kan väl säga att jag blev utsatt för smittan ordentligt den här gången.. ;-) :-D. Men nu är vi friska igen och ser fram emot sonens 2-årsdag imorgon! :-D.

Vi börjar morgondagens firande med att ha släktkalas här hemma. Sen blir det nyårsfirande i goda vänners lag - 18 vuxna och 12 barn i en villa :-o. Det kan bli hur kul som helst ;-) :-D. Barnkalaset sparar vi tills på lördag.

Så mellan raketer, champangeskålar och god mat kan du tänka på en lite gosig kille som firar sin andra födelsedag någonstans i norra Småland :-D.

GOTT NYTT ÅR!!!

16 kommentarer:

Eddan sa...

Oj då, inte undra på att du blev smittad :-(. Skönt att ni verkar vara friska och kan se fram emot kalas nu.

Vackra vinterbilder du har tagit! Naturen bjuder på mycket gratis- inspiration bara man tar sig tid att stanna upp.

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!

Kram från Anette

Nettan sa...

Usch då ~ ja inte så lätt att undvia det förståss !

Önskar dig ett " Gott Nytt År " & ett lika härligt bloggår =0)
Kram Nettan

Lilla huset på prärien sa...

Usch inte kul med maginfluensa! Vad skönt att du är frisk igen. Och grattis till lilla sonen! Då fyller han år på samma gång som mina småsyskon (tvillingar...) minsann :)

Härliga vinterbilder!! Här var det också massor med frost igår morse så jag var ut en sväng i trädgården och fotade...

Önskar dig ett Gott Nytt År och ett härligt 2009!!

Kram Jenny

Blickwinkel sa...

I wish your little man a happy birthday and for you and your family a happy new Year.
I hope of a new Year here on the blog with your very nice and inspirations pictures.
kind regards
from Germany
Esther

Smått och gott hos Lina sa...

Ajdå, inte kul med magsjuka. Men skönt att ni är i form nu inför det nya året och före det såklart lillkillens födelsedag!

Stort GRATTIS till M! och GOTT NYTT ÅR 2009 till dig och din familj!

Så fina bilder.

Kramar Lina

Dalatorpet sa...

Vilka vackra vinterbilder!! gott nytt år önskar jag dig!!

Designe sa...

Skönt att du är frisk nu och så vackra bilder du bjuder på!
Ha en riktigt fin Nyårskväll och Ett Gott Nytt År! Kram :)

millandante sa...

Vilka vackra bilder!! Jag förstår att det är livskvalité!
Vad skönt att ni kan fira in det nya året med friska krafter! Ha en trevlig kväll och ett gott nytt år!

Anonym sa...

Nej men stackare! Så du blev dålig i alla fall. Skulle just in och fråga.
Hoppas ni nu njuter av födelsedagskalas och nyårsfest!

Grattis till lille M!

Kram kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Gott nytt år!
Kram Lallis

Kristin sa...

Hej du! Vilken tur att ni har passerat maginfluensan nu då, så att ni kan ägna er åt nyårsfirande och 2-årskalas!!! STORT GRATTIS till er lilla kille! Jag minns när J fyllde 2, då tyckte vi han var så stoooooooor!

Jag hoppas vi får många trevliga bloggstunder tillsammans under 2009 och ha det så bra tills vi hörs nästa gång!

/Kristin

S o F sa...

Frostbilder är sååå vackra!

Vill passa på att önska dig/er ett riktigt Gott Nytt År!

Nyårskram!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei!! Er innom for å ønske deg og dine et riktig godt nytt år!! Takk for all herlig inspirasjon i året som gikk!!

Klem Anette:)

sissabo sa...

Vilka underbara vinterbilder! Det är kallgrader här med, det är så härligt! Grattis till lilla killen på två-årsdagen. Vilken underbar dag att fylla år på. Tänk att år efter år bli firad med pompa och ståt, det är det inte många som blir!
GOTT NYTT ÅR!!!
Hälsn Jessica

Veronica Tingvall sa...

Din stackre:-( Men skönt att du är frisk nu i alla fall. Hoppas ni har en härlig nyårskväll.
kram/Veronica

Vitudden sa...

Jag vill bara önska dig och din familj ett riktigt gott 2009!

Kram Ulrika