torsdag 9 juli 2009

Investeringar

Stort TACK TACK TACK till alla er underbara som varit inne här och lämnat hälsningar till mig/oss! Stort TACK för alla värmande ord - både kommentarer och mail - ni är underbara!

Nu är det semester! Jag har börjat ledigheten med några investeringar - i mig själv och välbefinnandet! Jag är nyss hemkommen från en underbar resa till London. Min kära vän Annica har bott i London sedan augusti förra året och snart är det dags för henne och nyblivna maken att flytta hem till Sverige igen. Så det var lite "nu eller aldrig" för ett besök - en bra spark där bak för mig :-D. Så bästa Anna och jag flög till London och hade alldeles underbara dagar tillsammans med Annica. Shopping, lite sightseeing, prat och mat och framförallt ett kärt återseende av vår vän! Annica överraskade oss även med biljetter till Madonna!!! Vi tog en båt till arenan O2 - så mysigt. En konsert med en stor världartist gör nog ingen besviken!! Helt underbart!



Nästa investering är en spikmatta! Jag har inte provat den ännu men är helt övertygad om att det är en bra investering för kropp och själ.


Nästa investering handlar om en hobby - ett måste för en som samlar på hobbys ju... ;-) :-D. Jag har utvecklat min smyckestillverkning och börjat stansa i metall. Jätteroligt!
Ha nu en riktigt bra sommar och glöm inte att investera i dig själv och ditt välbefinnande!!

20 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Hejhallå!

Vad roligt att "höra" av dig!

Låter som att du hade en jättetrevlig resa - vilka polare! Vad roligt.

Har tänkt massor på er.

Ha det fintfint!

kram

rosenskära sa...

Det var minsann ett efterlängtat inlägg! Tack!

Härligt att höra om ditt "batteritankande" - London med väninnor och konsert med världsartist! Wow!

Hoppas nu att du får en fortsatt bra sommar med familjen.

Kram
Lena

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flott at dere har hatt en herlig og morsom ferie!!

Her investeres det i helse og velbefinnende for harde livet!!! Huff, i dag kjennes det ikke godt, men om noen dager går det nok bedre!

Ha en fortsatt strålende sommer! Ta hånd om deg selv:)

Klem Anette:)

Erika o David sa...

Vad underbart att läsa om din resa till London!! Har tänkt så mycket på dig o din familj.
Önskar dig en fortsatt bra sommar. KRAM Erika

S o F sa...

Oj, vad glad jag blev över att se ditt bloggnamn i min RSS-lista.

Och vad trevligt det låter med ditt Londonbesök, kul att det blev av.

Spikmattan kan jag starkt rekommendera, den har hjälpt mig mycket med mina ryggproblem. Även vid ischiasvärk då jag lagt den under rumpan och låren, och då har smärtan från piggarna liksom trollat bort värken o jag har kunnat somna. Bra!
Hoppas den blir bra för dig också.

Önskar dig/er allt gott!

Mrs M sa...

Hej vad roligt att se dig igen, vännen! :)
Jag vill också testa silversmide, men i höst blir det keramikkurs och yoga på hobbylistan.... testade spikmatta i våras, det var läskigt i början, men gjorde gott. Ha det bra!
Kram/ Mimmi

Pernilla/Pillan sa...

Håller med föregående; roligt att "se" dig igen. Härligt att du investerat i dig själv! helt rätt! Kram

StrandviksVillan sa...

Vad glad jag blir av ett inlägg från dig!

Låter som din resa var ett skönt avbrott och en kul upplevelse, är så glad för din skull!

Sköt om dig, stor kram Ann-Christine

Villa Humlebo sa...

Skönt att se ett nytt inlägg! Har tänkt mycket på er.
En spikmatta är verkligen en god investering! Och en resa till London går inte heller av för hackor! ;o)
Sköt om er!
Kram Mia

Anonym sa...

Kul att du skriver igen! Har saknat dina inlägg mycket!

Lonodon är en otroloig kul stad, maan kan åka dit flera gånger och hela tiden hitta nya saker!

Stor kram!

Ett hus i vitt sa...

Hej vännen!
Åh så härligt att höra från dig! Har tänkt så mycket på dig. Vilken otroligt rolig resa, och Madonnakonsert, vilken grej! Det är du sååå väl värd. Kram, Anette

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej min vän,

Å vad härligt med ett nytt inlägg!!! Vad glad jag blir av att läsa om dina investeringar i dig själv . BRA GJORT & MYCKET VÄLFÖRTJÄNT ♥. Låter som ni haft en helt underbar resa till London (underbara stad) och Madonna dessutom - kan tänka mig att det var super!

Spikmattan vill jag gärna höra mer om för jag har nämligen funderat på en likadan - men inte vågat än ;)

Smyckestillverkningen - vill vi bara se mer av så jag hoppas du visar oss här på bloggen :)

Härligt som sagt vännen med ett nytt inlägg! Ta hand om dig och familjen så hörs vi igen :)

Största kramen!
Jes ♥

Smått och gott hos Lina sa...

Heej! Så trevligt med ett inlägg! Och det låter ju toppen med en London resa och spikmatta och smyckesstansande. (Hoppas iofs att ni har vanliga madrasser också och inte bara spikmattor i sängarna ;-))

Härligt att du är tillbaka i bloggen!

Kramar Lina

kaos i ett vitt hus sa...

Skönt att ha dig tillbaka igen!
stor kram och pepp i vardagen!
/ninna

Sara sa...

Hej! Vadkul att se ett inlägg igen! Har längtat och det var verkligen energigivande. Ha nu en fortsatt härlig sommar! Kramar Sara

millandante sa...

Oj vad ni har gått igenom...
Läste först ditt senaste inlägg och blev så glad och full av kraft. Sedan läser jag förra inlägget och finner inga ord för det...
Sänder en kram istället!

Vitt och Blått sa...

Vad mysigt med Londontripp! :) Var köper du dina saker som du stansar i metall med? Jag skulle också vilja prova det! Säkert en hobby som skulle passa mig! :) Skönt att du är tillbaka!

Sköt om dig - kram E

Vitt och Blått sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt och Blått sa...

Tack för tipsen! Ska kolla in de där sidorna senare idag! Skulle vara jätteroligt att pyssla med något sådant. Gjorde ganska mycket smycken förut med pärlor, men på sista tiden har det mest blivit inredningspyssel, om äns något alls! :) Vi har ingen trappa till övervåningen där jag förvarar mitt pyssel, det kanske beror på det också? Kan skylla på det iaf! (Men i höst ska vi fixa hallen.) Ha det bra!

Kram E

Tin sa...

Din blogg är full av inspiration tack för allt du delar med dig av och visar!!! Låter spännande med metallstansning.... Vill verkligen beklaga sorgen ni fått möta, livet blir inte alltid som man önskade och det är så svårt. Önskar er allt gott!!!!!!