fredag 29 oktober 2010

Knoppbräda - spikbräda och vinnare!

Mitt huvud är sprängfyllt med inredningsidéer och pysseltankar, men jag kan inte direkt påstå att jag är särskilt snabb på att göra verklighet av dem. Hösten är min absoluta favoritårstid och jag fattar inte att jag överhuvudtaget får plats med något annat i huvudet under just denna tiden, som inspirerar mig till max. En idé som funnits i flera år har nu blivit verklighet. Jag köpte fin-fina spikar på Bruka för läääängesen och har länge letat efter den perfekta brädan att spika upp dem på. Jag ville göra en knoppbräda - eller spikbräda kanske man ska kalla det nu ;-) :-). I min tanke var det dock en fin grånad bit drivved som spikarna skulle upp på, men det har varit lögn att hitta någon sådan.

För ett par veckor sedan hittade jag min bräda!! :-). Den fanns i en affär och var egentligen en väggljusstake med en stor vräkig metallbit på för att sätta ett blockljus på. Bort med den, bort med tjockt rep, vända på upphängningen så den blev liggande istället för stående, måla en vända och i med mina fina spikar. Tada, nu är hon nöjd! :-)

Dörrskylten har jag köpt på Panduro och skrev på den med vattenfast tuschpenna. När jag köpte den var tanken att jag skulle skriva gäster på den, och hänga den vid gästhandduken i badrummet. Men våra krokar var inte lämpade för detta, så det fick bli något annat istället.
Den lilla söta saxen har jag köpt hos Ett hus i vitt. En jättemysig webb-shop som du bara måste besöka om du inte redan varit där.Den stora saxen är från en butik i Skåne som jag inte minns namnet på, som jag köpte när vi hade date med "låtsas-kompisar" ;-) :-D.

Nu har slumpgeneratorn gjort sitt och vinnare av pärlörhängena är JENNY J - GRATTIS!! Maila mig din adress så kommer de med posten!

1 kommentar:

Stina sa...

Så fin den är.:-)
Stina