måndag 18 juli 2011

Borta bra men hemma bäst!

Vi är ganska precis hemkomna från några mysiga dagar i Göteborg. Åhhh vad det är skönt att komma hem!! Även om det är jätte trevligt att resa bort och jätte trevligt när man är iväg, så är det bara sååå skönt att komma hem! Tidigare har vi även varit en vecka på Österlen - så fint! Det var första besöket för oss där, men jag tror inte att det var det sista :-).

Här hemma pysslas det för fullt nu! Jag känner att jag har samma pysselkänsla nu, som jag brukar få på hösten. Här sys vimplar, sjalar, kuddar OCH jag gör lampor :-). Jag har köpt gamla stommar på loppis och har hittills gjort om tre stycken. Tyvärr har jag inga "före-bilder" på skärmarna, för tygerna som satt på var så vidriga att jag inte ens ville ta in dem i huset. Så jag satt på trappan och "skalade av dem" och raskt ner i soptunnan.

Idag får du se vad som blivit av en av stommarna. En gammal klassisk modell som blivit av med sammet och fransar.. Jag har lindat vita tygremsor runt stommen och hängt i en textilsladd. Tyvärr hade jag ingen vacker glödlampa att hänga i nu, men du får tänka dig en sådan på plats :-).


Jag fick fota lampan mot köket, istället för vid sofforna där den egentligen hänger, för den fick en väldigt udda färg pga motljuset... ;-)

(se nedan).



Hoppas att du har en mysig sommar!

2 kommentarer:

milla sa...

Du har en alldelles underbar blogg!! Den inspirerar i massor! Är inne här titt som tätt å tittar om å om igen. Tack för allt du ger, hälsningar Camilla

ealina sa...

Så fin :) Visst är den jättefin i vitt, men bilden du tagit mot soffan visar att den är fin i en annan färg :)

Kul med massa pyssellust!