tisdag 24 augusti 2010

Mormor Ediths fina lakan

Min gammelmormor tyckte inte om att bli kallad just "gammel-mormor" - det lät så gammalt. Därför kallade vi henne mormor Edith. Hon var världens bästa mormor Edith och det jag minns av henne är att hon lärde mig både sy och virka. Och att hon samlade på bilder av kungafamiljen. Det var kungabilderna som jag ville ärva av henne - det hade jag bestämt när jag var cirka 5-6 år. Det är många år sedan mormor Edith dog, men en liten del av hennes minne har hamnat i vårt sovrum nu. Hennes fina gamla lakan har blivit gardiner! Ytterligare en "surdeg" som jag tänkt göra länge, länge och som nu äntligen blivit av! :-)

Ps. Det är inte lätt att ta bra kort i motljus... ;-). Ds.

8 kommentarer:

S o F sa...

Bilderna blev fina trots motljuset tycker jag.

Rena rama konsthantverket om du frågar mig...å så affektionsvärdet dessutom.

Vackert!

Varma höstvädershälsningar.

Livet på Sjögård sa...

Men så fint då! Underbart att ett kärt minne kan bevaras på många olika sätt, som till denna vackra gardin t.ex :)

Ett hus i vitt sa...

Åh jättfint blev det med mormor Ediths lakan som gardiner!! Och ett härligt minne också :-). Och sååå fina skåp du har fixat till. Kram kram från Anette

Hemma hos Razzel sa...

Så fint! Tror jag kommer att "låna" din idé!

Anonym sa...

Hjälp så fint det blev!
Kram Malin

Erika o David sa...

Jag minns oxå er mormor Edith! Så fantastiskt fina gardiner det blev. Kram Erika

StrandviksVillan sa...

Vilken söt gardin du gjort!
Känns ju extra kul när tyget har en historia.
Det blev fina bilder tycker jag!

Kram, A-C

Vitt och Blått sa...

Jättefint!!!
Känns roligt när gamla lakan kan användas igen och komma till nytta som en gardin!

Trevlig helg - kram E